16 juli, 2018

7 zinnen door je communicatie als manager te vernieuwen

Indien manager ofwel supervisor dienen je routinematig moeilijke moeilijkheden of interacties afhandelen. Je moet mogelijkerwijs een negatieve beoordeling leveren, of meteen en autocratisch zijn betreffende iemand bij vertellen hoe ze hen werk moeten doen, of praten bij een ondergeschikte die boos en kritisch is. Boven deze plus andere gevoelige situaties karaf uw woordkeuze een enorm verschil fabriceren in hoedanig uw communicatie wordt ontvangen en tevens begrepen.

Kwestie schilderen feitelijk foto’s. Logisch, hier bedragen zeven gewone alledaagse zinnen die nuttig kunnen bedragen in dat delicate situaties:

  • “Voelt iemand alternatief hetzelfde? ” Vaak aflevert een mens tijdens dus personeelsvergadering dus idee, beslist opmerking ofschoon een kritiek ter sprake. De neiging is wegens direct op die mens erbij willen reageren. Het is echter uitermate belangrijk om erbij voorkomen datgene de interactie een één-op-één discussie (of argument) wordt. Vraag zeker of iemand anders hetzelfde denkt. Mogelijkerwijs wilt jij hier erg anders mee omgaan wanneer het louter deze mens is of zoals de helft over de arbeiders zich door dezelfde manier voelt. Jouw eigen belangstelling zou waarschijnlijk mede anderen aanmoedigen dat daar soms niets mee instemmen, en het is waarschijnlijker datgene virtuele dataroom dit door het team effectief worden gefixt.
  • “Vertel eens betreffende… ” Mogelijkerwijs is daarginds een karwij, een belevenis of zeker project waarover u langduriger wilt uitvinden. Of eventueel gebeurde daarginds iets datgene je dienen weten. Vaak is de hoogst effectieve manier wegens anderen aan te moedigen om erover binnenshuis kletsen, met een algemene, openhartige opmerking bijvoorbeeld: “Vertel me hier ietwat aangaande. ” Afhankelijk van hoe anderen reageren, kunt u en dan beslissen hoe u deze moet doen.
  • “Ik vind deze leuk over u ideeën alsof acties, maar hier is het opgave… ” Ingeval je kritiek gaat aanreiken, ben u regelmatig dezelfde goed idee wegens de aanvankelijk bij erbij segmenten aan ietwat positiefs. Deze helpt om de relatie fundamenteel positief te houden, en scheppen het eveneens waarschijnlijker datgene de ondergeschikte luistert en de kritiek accepteert.
  • “Ik begrijp hoeveel jou bedoelt, echter draag de hoed betreffende mijn manager,… ” U concept van “hoeden dragen” ben regelmatig nogal handig door jouw persoonlijke rol betreffende anderen te scheiden van u rol wanneer manager. Zoals medearbeider en zelfs vriend, kun je meevoelen ofschoon zelfs voelen zoals je ondergeschikten. Toch uw rol zoals manager moet door de verlangen datgene jij soort acties onderneemt of bepaalde verwachtingen betreffende anderen hebt datgene zij (en u) zichzelf eventueel niet in hun gemak voelen. Sinds zoals die verantwoordelijkheid erbij verwijzen ingeval “het aanhebben door de hoed over mijn manager”, moet het beter voor jullie zijn vanwege zelfverzekerdheid bij hebben bij het opgegeven vervullen van de verantwoordelijkheden plus u eenvoudiger betreffen voordat anderen om uw acties ingeval hen manager binnenshuis aanvaarden.
  • “Is daar nog iets deze jou binnen zeggen hebt? ” U positie als manager essentieel dikwijls deze jouw de problemen, zorgen ofschoon meerdere problemen betreffende anderen hoort. Dat bestaan ongemakkelijk, moeilijk, problematisch, onaangenaam is ofschoon zaakjes die jou al weet. U wilt wellicht gratis een heleboel beluisteren, ofschoon eventueel weet jullie een al. De neiging is om te zeggen: “Ik weet u al, ” ofwel ietwat alternatief deze aangeeft deze jouw niet wilt luisteren. Toch een is heel vaak een exact idee om de persoon te zien. Op dat manier zorgt u er niet enkel voor deze u geheel hoort wat u moet weten, echter dat u ook zeker bericht stuurt dat jij bereid leven te luisteren.
  • “Mag ik dus suggestie verrichten? ” Soms vereist jouw taak datgene je anderen vertelt wat ze moeten doen. Weleens heb jou die inhoud niet, maar eis jouw hoeveel richting geven op basisbeginsel van je specialisme plus jarenlange ervaring. Als jij al de autoriteit hebt, wilt jij mogelijkerwijs gratis bij overdreven autocratisch handelen. Als u niets over de autoriteit kunt beschikken, wilt jij soms dat de mens jouw opmerkingen ernstig neemt. In beide voorvallen: ‘Mag ik dezelfde suggestie doen? ‘ is beslist effectieve manier teneinde u punt dichtbij binnen brengen.
  • “Mooi betwon werk. ” De geschiedenis over de psychologie leert ons dat positieve feedback de beste motivator ben. Plus gerespecteerd de feit datgene de beste luitjes bijna niet toereikend lof ontvangen boven ieder aspecten door hen leven, ben een beslissend vanwege krediet te leveren waar krediet verschuldigd ben wanneer datgene nodig is. “Mooi werk” is dezelfde eenvoudige en effectieve manier om dat uit te voeren.
  • scroll to top